Indholdsidéer, der kan øge dit salg!

  • Content
  • 24.02.2015

Vi bliver ofte spurgt, om der er noget, vores kunder selv kan gøre for at understøtte en topplacering på Googles søgeresultatliste.

Svaret er simpelt, men oftest overset!

Lyt til jeres kunder og brug tid på at besvare deres spørgsmål. Publicér svarene på jeres blog eller nyhedsside, og I vil stille og roligt opleve en stigning i online trafik, henvendelser og i sidste ende kunder.

Vær med på en lytter

Hver dag svarer jeres kundeansvarlige, salg, kundeservice eller I selv på en masse kundehenvendelser, og guldet ligger i jeres besvarelser. Vær med på en lytter og få hurtigt indsamlet det materiale, der skal danne grundlag for de næste mange blogindlæg/artikler på jeres hjemmeside.

Udnyt SEO-potentialet

I dag benytter jeres potentielle kunder sig primært af Google, når de skal finde informationer. Hvis I kan være dem, der besvarer deres spørgsmål, vil jeres gøren være med til at styrke tillidsforholdet, hvilket giver jer mulighed for at konvertere besøgende til leads – og i sidste ende kunder. Denne metode ejer et stort SEO-potentiale, der kan udnyttes ved at stille spørgsmålene rigtigt. Benyt fx Googles søgeordsplanlægningsværktøj til at finde frem til, hvilke spørgsmål (inden for det konkrete emne) der er flest søgninger på. Lad dette være den røde tråd i Page Title, Metabeskrivelse, URL, h1, h2, h3, ALT-tags mv., når teksten skal publiceres.

Tillykke med titlen!

Som med alle andre organisatoriske forandringer, kræver en inbound marketing strategi intern forankring og planlægning. Der skal udpeges en ansvarlig Content Manager, og det skal klart defineres, hvem i virksomheden, der leverer spørgsmål og hvem, der leverer svarene. Der nedsættes hertil et team, der sammen med ledelsen sikrer, at alle løber i samme retning og bidrager konstruktivt til dataindsamlingen. Erfaringer viser, at Content Manageren gerne må have en journalistisk eller kommunikativ baggrund. Alternativt skal I gå i samarbejde med en ekstern part, der kan gennemskrive artiklerne, så I fra gang til gang udtrykker en ensartet og veldefineret linje.

Opsætning af sporing og analyse af data er afgørende for succes. Vælg de rigtige værktøjer og spor effekten af de besøgendes adfærd. Der findes mange gratis værktøjer til at komme i gang med. Med Hubspot, Google Analytics og Google Webmaster Tools er I godt i gang.

7 effektive indholdsidéer – lige til at plukke

Har du brug for en salgsindsprøjtning og inspiration til, hvordan du selv kommer i gang? Så anbefaler vi, at du ser denne video med Content-Guruen Marcus Sheridan. Marcus introducerer 7 indholdsidéer, der har haft stor indflydelse på hans virksomhed, men som er universelle principper uafhængig af virksomhedens størrelse, branche, ydelser og kundesegment: